dimarts, 22 de novembre de 2016

PAUL KLEE I ELS COLORS DE LA TARDOR

Durant aquests dies ens hem centrat amb un pintor, PAUL KLEE. Hem vist una foto seva, hem escrit el seu nom a la pissarra i ens hem adonat que té moltes lletres que ja coneixem. N'Antònia ens ha mostrat molts de quadres seus i hem vist que li agradava molt pintar quadrats, rectangles, cercles, triangles..., i que empra colors molt xulos. Ens hem centrat amb una obra JARDINS (TUNISIANS) DEL SUD i hem vist que els colors que empra són els de la TARDOR: vermell, verd, groc, marró, negre, taronja... 

Ens hem convertit en pintors i en pintores i hem reproduit l'obra de Paul Klee amb els colors de la tardor. Ens ha quedat preciós, no trobau?

Abans de començar a presentar Paul Klee, vam tenir una conversa per saber si sabíem el que era un pintor... Aquestes van ser les nostres respostes:
Antònia: Hi ha senyors i senyores que fan quadres, sabeu quin nom tenen?
Ixent: Sii, jo sé pintar quadres.
Adrià: I jo també.
Quin: Jo a ca meva tenc quadres.
Antònia: I sabeu com es diuen aquesta gent que fa quadres?
Jon: Jo ho sé! Els senyors dels quadres.
Omar: Jo també en tenc de quadres.
Antònia: Jo vos ho diré... Es diuen pintors i pintores i pinten quadres i en saben moltíssim.
Gala: Jo conec a un pintor de colorins i jo tenia moltes pegatinas de la mar a casa meva.
Cedric: En Quin pinta quadres.
Quin: Sii, de color negre.
Omar: Jo també sé pintar.
Quin: Els pintors pinten com a un paper.
Gala: I pinten a una taula.
Laila: Y se sientan en una silla.
Asia: I també empren retoladors.
Pau: Jo conec un pintor, però ara no ho sé...
Kai: Els pintors empren molts de colors i tenen llapis.
Olga: A mi me gusta pintar dibujos.
Adam: Mi mamá pinta también.
Alex: Sii, pintar.
Antònia: Molt bé, els pintors i les pintores en saben mooolt de pintar i fan quadres molt polits. Ara coneixereu a un pintor que va fer un quadre amb els colors de la tardor. Vos enrecordau quins són els colors de la tardor?
Han Na: Las hojas caen de los árboles y se vuelven rojas.
Adriana: I taronges.
Wasima: I grogues. I plou molt i comença a fer fred.
Marcos: Y verdes.
Olga: Las hojas són marrones cuando caen de los árboles.
Lucía: I fa fred, duim abrics i si plou surten els caragolets.
Antònia: Molt bé polits i polides! Ara passarem a conèixer aquest pintor que vos deia.
Aquí acaba la conversa.
Fillets absents: Anuar.

1 comentari:

  1. N'Olga té un concu, Pep que pinta molt que ara ja ha marxat a Girona i fa quadres molt bonics.

    ResponElimina